Thursday 10 April 2014

Susu Drop Ke 12oz - 13oz?

Ha.. ni yang nak bagitau ni.. sejak Mikhail dah masuk 6 bulan...now 6months++ lagi 3 hari nak masuk 7 bulan.. my breastmilk dah drop.. actually start drop tu betul2 bila Mikhail dah masuk 6 bulan.

Dulu nya boleh dapat sekitar 15oz - 18oz..sekarang ni hanya 12oz-13oz je..


Actually It's my fault la sebab kurang mengepam..sebab tengok kawan2 lain takde pun yang supportive (tiba2 nak salahkan kawan2 pulak ahhahah) and takde pun yang betul2 committed nak fully BF their babies kan.. Rata2 kawan2 kat ofis ni cuma pam di ofis je, ada yang dah campur FM walaupun still mengepam..di rumah memang tak pam. So disebabkan saya ikut style yang salah tu lah, lama kelamaan susu saya semakin drop! *Tamporrrr sikit diri sendiri!! *&#%#^@&*#@(?!#U$??? 

Tapiii.. alhamdulillah so far saya tak pernah bagi FM untuk Mikhail..InsyaAllah TAK AKAN SAMA SEKALI!

Memang tak dinafikan boleh dikatakan hari2 saya buat Power Pumping(PP) di ofis time lunch. Tapi tahla tak faham kenapa macam tak berhasil langsung!?

Saya dapat fikir satu benda je.. saya fikir body saya ni jenis tak berhasil apa2 kalau buat PP waktu siang. Mungkin kena buat PP awal2 pagi.. So saya kena ambil 1 minggu untuk test my body untuk buat PP awal2 pagi and tengok camne penghasilannya pulak.. Tengoklah ada masa nanti saya bagi review okay :)


No comments:

Post a Comment