Friday 11 April 2014

Review Pam Susu : Medela Swing, Medela Harmony dan Rumble Tuff

Okay.. Kali ni last! Stop dah beli Breastpump.. Penat okay..! Penat nak membayar ..ahahahah..

Beberapa hari lepas saya ada pergi satu baby fair di Ikano ni.. Saya tergoda tengok Medela Swing, harga asal RM799..harga promosi saya dapat RM559! (3/4/2014) Murahnyaaa.. Lepas la nak membeli guna duit bonus from my company.. Alhamdulillah..



My new BFF..hehe..


Lepas guna Medela Swing, apa yang boleh saya kata.. Memang terbaikla...

Bukan bila guna pump ni susu banyak (sebab susu banyak bergantung pada berapa kerap/rajin kita mengepam, orang kata Supply and Demand?).. tapi saya maksudkan kepuasan dari segi penggunaan Medela Swing ni saya boleh kata terbaik..suction dia smooth dan tidak menyakitkan nipple kita.. 

Motor nye sangat ringan, senang nak bawak travel/out station, dan tak ada lagi rasa lenguh2 mengepam sebab sebelum ni saya guna Medela Harmony (manual pump) memang letih.. Bila letih lama2 jadi malas mengepam la apa lagi kan.. Isk.. Insaf-insaflah...!

Saya tak kata Medela Harmony (RM199 beli di FabulousMom) tu tak elok. No lah.. Harmony pun elok yer..dan saya pun suka jugak..cuma beza dengan Swing ni.. saya tak lenguh langsung bila guna Swing..pada saya, harmony sesuai untuk ibu2 yang cuma nak BF baby sehingga 6 bulan saje sudah berbaloi hanya menggunakan harmony..sebab ye la manual dan murah pulak tu kan.. Swing pada saya sesuailah untuk orang macam saya yang sangat berharap dapat BF my baby until he's 2 years old! InsyaAllah...! Sebab kita nak guna lama sampai 2 tahun atau mungkin lebih untuk next baby..so why not kita laburkan sikit duit untuk berikan yang terbaik untuk anak kan?

Actually Swing agak bising bunyi motornye. Saya ni jenis yang lebih selesa mengepam di cubicle sendiri sebab pada saya jimat masa dan bila duduk depan laptop tu at least saya tak mengantukla kan bila mengepam tu.. Sekurang2 nya takde bos pelik tengok mana la pergi designer ni asik lesapkan diri je..eehehe.. Untuk mengurangkan bunyi bising motor Medela Swing tu, saya sembunyikan dalam laci lepas tu tutup la laci tu dan pandai2 lah ejas wire semua kan.. No more bunyi2.. Setel..

Medela Harmony saya masih lagi saya terfikir nak buat apa sebab bila dah ada Swing ni, saya rasa macam dah tak perlu dah Harmony.. actually Harmony memang banyak berjasa dengan saya dari umur anak 3 bulan sehingga 6 bulan.. baru 3 bulan je pakai..ada sape2 teringin nak beli tak? Saya jual separuh harga...eheheh..kalau post iklan kat FB ni konfem laku..

Rumble Tuff? Tak begitu sesuai dengan saya.. lain orang lain rasa dia... So mungkin pada saya tak sesuai pada orang lain sesuai...

Jadi, pilihla breastpump yang terbaik untuk korang.. biar la kita bayar lebih dan dapat yang terbaik..Kalau korang kayo beli la Medela Freestyle.. idaman kalbu tu.. sebab umah dah nak siap banyak nak pakai duit, ku simpan je la angan2 nak beli Freestyle tu.. Swing pun jadilah...

I Love You Medela Swing & Medela Harmony!




1 comment:

  1. Ada harmony & single swing ,both boleh upgrade jd double swing ..save a lot ....

    ReplyDelete