Tuesday 13 January 2015

SUSU KAMBING!


Susu yang paling TERBAIK adalah susu ibu. Tu semua orang sure tahu kan.. Dan susu terbaik selepas susu ibu adalah SUSU KAMBING. Sebab itulah saya bagi Mikhail minum susu kambing... :)

Bukan lah saya banned terus susu lembu. Sebab saya sendiri pun pernah jugak try susu lembu brand S26 & Dugro masa mula2 start campur susu fm tu.. tapi saya notice, minum je susu lembu Mikhail sama ada akan muntah @ demam @ cirit birit @sembelit. Kat pasaran pun banyak sangat brand2 susu lembu yang saya terpk jugak nak bg Mikhail try tapi alih2 kalau dah muntah segala bagai tu kesian pulak kat anak aku kan.. Lepas puas Google tu tukar ke susu kambing Suffy Goat pulak.. ni parents kat nursery yang rekemen..




Gini rupenye Suffy Goat.. dah 3 kotak bantai..baru perasan takde DHA! ahahah..but actually susu ni still bagus sbb mengandungi Madu, Delima, Kurma, Rumpai Laut..blabla.. Mikhail pun serasi ngan susu ni .. 

CUMA..naluri seorang ibu mestila nak beri yang paling terbaik untuk anak..jadi akhirnye saya terjumpe jugak susu kambing yang boleh dikatakan susu fm yang paling terbaik setakat yang saya penah jumpe...KARI HOME!


Mengandungi DHA, EPA, AA which is bagus untuk perkembangan otak baby..boleh google sendiri.

Harga 900g satu tin = RM100.20 di Jaya Grocer, Intermark.

Saya beli kat situ je..senang la dekat ngan ofis. Tak dinafikan la harga susu kambing KARI HOME ni mahal yg amat kalau nak dibandingkan dengan susu lembu =_= Tapi why not kita spend duit lebih sikit untuk beri yang terbaik untuk anak..anggapla sebagai investment untuk masa depan anak. tak gituw?

Mikhail dah 1 tahun 4 bulan. Masih lagi breastfeed tapi time bila dia dok ngan saya je lah maklumler production dah berkurangan sebab dia sempat fully breastfeed until 1 year,but syukur tak semua orang diberi kesempatan merasa semua ni..Now kat nursery je dia minum susu fm...balik umah takdenye Mikhail nak pandang susu lain. Dia tau mak dia ada..ehe!


REVIEW KARI HOME

Sejak minum susu kambing KARI HOME ni, Mikhail TAK PERNAH SEMBELIT! Alhamdulillah legaaaaa...

Makin bijak..makin aktif..semuanya yang positif lah..

Dulu sampai umur 1 tahun dia minum 8oz-10oz je sikit kannnn padahal baby lain jauh lagi banyak.. so bila minum susu Kari Home ni sehari dia telan sehingga 17oz..banyak beza tu kan..mungkin dia suka sangat kot rase susu ni..

Takde dah muntah2.. dulu masa minum susu lembu..lepas makan lunch je dia terus muntahkan balik semua makanan yg dia makan tu.. sedihhhhhhhhh...dulu la dulu...sekarang dah tukar KARI HOME takde gitu dah..

Saya percaya tak semua baby yang boleh terima susu kambing. Masa saya nak beli tu pun macam2 doa yang saya baca.. Doa minta Allah lembutkan hati Mikhail supaya Mikhail suka sangat dengan susu kambing.. alhamdulillah memang takde masalah panas ke apa ke..suke je dia minum.. Mikhail ni bukan peminat susu lembu agaknya.. Susu yang dia boleh terima dan suka cuma dua je 

1. Susu ibu - of course
2. Susu kambing

Susu lembu tak serasi ngan body dia... Kengkawan boleh google sendiri ye pasal kebaikan susu kambing ni..! Jom sama2 ikut sunnah Nabi! Bagi anak minum susu kambing lagi bagus yer..~

3 comments:

  1. Cuba survey harga online kat 11street / lazada. Ada kupon / voucher diskaun boleh dapat murah. Wife beli kat 11street pada 11/7 RM34 400gram Karihome Step 1, hari ni sampai belum bagi baby minum lg. Harap2 sesuai dengan baby boleh repeat order online lg. Kena download kupon diskaun untuk dapat harga murah dan jimat.

    ReplyDelete
  2. Cuba survey harga online kat 11street / lazada. Ada kupon / voucher diskaun boleh dapat murah. Wife beli kat 11street pada 11/7 RM34 400gram Karihome Step 1, hari ni sampai belum bagi baby minum lg. Harap2 sesuai dengan baby boleh repeat order online lg. Kena download kupon diskaun untuk dapat harga murah dan jimat.

    ReplyDelete
  3. Jom cuba habib susu kambing 900g diperkaya dengan makanan terbaik dunia serta mengandungi aha,dha, gingko biloba dan omega 3...terdapat pelbagai perisa dan sesuai dari seawal bayi hingga warga emas....

    www.facebook.com/susukambinghabibterbaik

    019 7534870

    ReplyDelete